Ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa

Een individueel traject van 3 maanden waarin jij met de juiste voeding en supplementen jouw klachten vermindert en het ziekteproces omkeert. Ik begeleid je bij het wegnemen van verschillende oorzaken en risicofactoren zodat de opvlammingen ook na dit traject uitblijven.

Weet je niet zeker of je meteen heel het traject in wilt, kies dat voor de intake

en beslis na onze eerste afspraak

Gezonde leefstijl

Een gezonde leefstijl is HET belangrijkste advies in mijn consulten. Welke voeding kan je beter wel eten, en wat vooral niet.

De oorzaak wegnemen

Tijdens het consult bespreken we alle risicofactoren die invloed hebben op de ziekte. Ik doe niet aan symptoombestrijding. Alle risicofactoren moten tot het minimum worden gereduceerd.

Voedingssupplementen

Vaak is het nodig om bepaalde voedingstoffen aan te vullen met supplementen, zeker bij auto-immuunziekte.

Voor welke klachten kan je terecht voor een individueel traject?

Ziekte van Crohn, Colitis Ulcerosa

Overige auto-immuunziekte

MS, Hashimoto, Coeliakie, Autoimmuun Hepatitis

Parkinson, Alzheimer

Wat is klinische Psycho Neuro Immunologie (kPNI)

kPNI is een oplossingsgerichte, integrale geneeskundige aanpak bij chronische ziekten.

kPNI bestudeert hoe het lichaam als geheel functioneert en samenwerkt en hoe het kan dat iemand klachten krijgt of ziek wordt. kPNI verbindt verschillende wetenschappelijke disciplines zoals psychologie, neurologie, immunologie, endocrinologie (hormoonwetenschap), orthomoleculaire geneeskunde en epigenetica met de omstandigheden waarin een persoon functioneert. Door deze inzichten te combineren, vallen de puzzelstukjes rondom een klachtenbeeld in elkaar en weten we wat er moet gebeuren om het lichaam weer gezond en flexibel te krijgen.

Dr. Leo Pruimboom is de grondlegger van kPNI.

“If you always do what you’ve always done,

you’ll always get what you’ve always got.”

HENRY FORD

100% tevredenheid gegarandeerd!