Keer chronische klachten om

met de juiste voeding

Ervaar wat een paar wijzigingen in jouw voeding doet met klachten zoals prikkelbaar darm syndroom, diabetes 2, vermoeidheid, slecht slapen en overgewicht.

Laat mij jou een bewezen therapie delen om chronische gezondheidsklachten om te keren.

De #1 fout die ik veel patiënten zie maken is dat ze zich neerleggen bij de chronische diagnose, wanneer een huisarts vertelt “leer er maar mee leven”. Ze slikken medicijnen tegen het symptoom én medicijnen tegen de bijwerkingen van de medicijnen.

… terwijl ze de kans missen om “de echte oorzaak” aan te pakken… die heeft geleid tot deze chronische klachten. 


Het aanpakken van de oorzaak zorgt ervoor dat lichaamsprocessen weer herstellen en klachten verminderen…. of zelfs verdwijnen. Inmiddels heb ik honderden patiënten behandeld met Orthomoleculaire Therapie en mooie resultaten bereikt…

… met een vorm van moderne geneeskunde die helaas nog veel te weinig wordt toegepast.


Volg nu mijn online trainingsprogramma en leer alles over een gezonde leefstijl. 

Tijdens deze 4 weken leer je: 

De belangrijkste interventies om chronische klachten te verminderen c.q. op te lossen. Klachten als diabetes 2, vermoeidheid, darmklachten, slecht slapen, overgewicht en nog veel meer symptomen en klachten. Welke belangrijke stappen kan je nemen om gezondheidsklachten om te keren. 


Sluit je aan bij de 1% mensen … die er niet mee leren leven maar het heft in eigen hand nemen en het genezende proces ervaren….


… Meld je aan en start nu voor maar EUR 37 direct in jouw eigen tijd en tempo met jouw verandering voordat er zich nog meer symptomen aandienen en dit écht tot chronische ziekte leidt.


Voor deze EUR 37 krijg je de waarde van alle adviezen die ik normaal gesproken in een individueel traject deel, waarvan de kosten vaak rond de EUR 300 ligt. Het is echt een heel mooi begin naar een betere gezondheid.


Volg mijn training 4 weken en je zult verbaasd zijn van de resultaten die je bereikt! 

Veel waarde voor je geld

In dit online traject deel ik je de meest gegeven adviezen die mijn patiënten ontvangen tijdens individuele trajecten met mijn persoonlijke begeleiding. Dit online traject is een mooie betaalbare eerste stap naar gezondheid.

Alles online

Door de beschreven modules en video's leer je alles over de belangrijkste interventies. Waar en wanneer jij wilt! 

Gezonde leefstijl

Een gezonde leefstijl is HET belangrijkste advies in deze training, Welke voeding kan je beter wel eten, en wat vooral niet. Geef jouw lichaam weer wat het al miljoenen jaren gewend is en laat processen herstellen.

Wat ga je al binnen 4 weken merken?

  • Meer energie
  • Geen honger meer
  • Beter slapen
  • Minder tot geen buikpijn
  • Consistente ontlasting
  • Beter humeur
  • Minder pijn
  • Bij overgewicht gemiddeld 4 kilo minder

Wat houdt deze online training in?

  • Online trainingsprogramma met heel veel waardevolle informatie over een gezonde leefstijl
  • Veel informatie om te lezen, video's met presentaties en handige formulieren
  • Wat kan je beter wel eten en wat liever niet
  • Gerechten, recepten en een weekmenu
  • Intermittent Fasting + e-book over Intermittent Fasting
  • Slaapinterventies
  • Ademhalingsoefeningen
  • Koude prikkels
  • Meditatie
  • Cheaten
  • Facebook community voor alle dagen support van mij en andere deelnemers

EEN MOOIE REVIEW

Onvoorstelbaar, wat voel ik me goed! Ik heb jaren op pijnmedicatie geleefd, jarenlang heb ik het gevoel gehad dat ik tot mijn knieën in de modder liep, moe ontzettend moe.

Begin dit jaar stopten mijn bijschildklieren ermee, dus weer meer medicijnen erbij. Mijn lichaam was het aan het begeven en ik had het eigenlijk al opgegeven. Veel eten, de hele dag eten, constant de drang naar eten, brood met roomboter en vlokken. Een heel brood op twee dagen dat ging er prima in. 

Ik liep wel buiten maar met hangende schouders en veel pijn en moeite, niet te ver weg, want ik moest het toilet kunnen halen. Ja veel , heel veel slechte dingen eten is ook vaak naar het toilet.

Ik sliep slecht droomde veel had het constant heel erg warm en was somber ( op z’n zachtst gezegd ) Op een gegeven moment werkte zelfs mijn deodorant niet meer en hees ik me elke dag uit bed, er moest wat gebeuren.

Ik was al eens bij een diëtiste geweest en die wilde me van het brood afhebben, sprong bijna uit mijn vel, mijn veilige haven mijn boterham, daar kwam ik voor uit bed.

Tot Lotte Bos op mijn pad kwam en ik een kennismakingsgesprek met haar had. Duidelijk helder en direct, ik wil iets snappen voordat ik het doe en ik begreep wat ze uitlegde. We waren het op sommige vlakken niet met elkaar eens en ook dat is goed. 

Na overleg met mijn endocrinoloog besloot ik de  Gezonder in 28 dagen challenge te gaan doen ( ik had er zoooooo geen zin in).

Op 1 september hadden we een webinair over het eten zonder koolhydraten. Ik zat achter mijn laptop met heerlijke zoete carvan cevitam en chocolade. 

7 september zouden we starten ( zooooo geen zin in) en enthousiaste Lotte sprak de wijze woorden; al stop je alvast maar met brood eten! Ik dacht dat ga ik doen. Als ik er dan toch zin in heb kan ik nog alles eten wat ik wil.  

Dus brood in de diepvries en boodschappen gehaald volgens het Lotte lijstje. 

De eerste week ben ik echt ziek geweest, de ketogriep, maar ik had geen trek tussendoor en daardoor meer tijd en ruimte om? Om ja wat? Lotte zei, je voelt het wel als je in je vetverbranding komt en idd dat voel je, een heel bijzondere gewaarwording, tot op de dag van vandaag.

7 september gestart met de groep en de eerste kilos waren er al af. Mijn energie werd anders, mijn gevoel werd anders, ik werd fitter wakker en de modder waardoor ik liep werd steeds minder. Op een dag werd ik uitgerust wakker en kon mijn handen meteen gebruiken (fybromyalgie) ik ben mijn pijnstillers gaan minderen en later helemaal gestopt. 

Het keto koken is heerlijk, koken is een passie van me en nu kan ik daar alles weer instoppen. Lekker puur en eerlijk koken. 

Mijn endocrinoloog stond versteld van mijn bloedwaardes, ze zijn allemaal goed. Hoe kan dat? Nou, ketogeen koken.

Geen pijnstillers, maagbeschermers, calciumpillen, paracetamol en diazepam meer alleen nog mijn schildklierhormoon.

Het is nu 29 oktober en ben al 13 kilo afgevallen en een hoop centimeters. Ik wandel elke dag 10 tot 15 kilometer.

ik doe aan intermitting fastig, sleeping en showering en dat voelt super super goed.

Natuurlijk heb ik mijn mindere dagen maar die worden steeds minder. Wen er maar aan, zei Lotte, dit blijft zo en wordt nog beter. In het begin had ik angst dat dat niet zo zou zijn, maar dus toch wel JAHOO.

Ik, de grote brood met vlokken eter, heb al sinds 1 september geen boterham gegeten en het eest bijzondere van alles, ik mis het niet!!!! Ik kom nu uit bed met energie en zin om de dag te beginnen, heb weer zin in de toekomst en ben aan het uitpluizen wat ik wil gaan doen.

Voor mij is dit een wonder en als ik dit kan kan jij het ook.


Liefs D

Waarom ik deze trajecten aanbied

Als Lean Black Belt heb ik veel reorganisaties mogen uitvoeren bij een Nederlandse bank. Maar na 17 jaar ging het roer om, en ik ging mij verdiepen in leefstijl geneeskunde. Een wetenschap die kijkt naar de oorzaak van chronische aandoeningen. Geen symptoombestrijding met medicijnen, maar het bestrijden van de oorzaak!

Eind dit jaar hoop ik mijn master te behalen in de klinische Psycho-Neuro-Immunologie, afgekort PNI. Een wetenschap die zich bezighoudt met de interactie tussen de psyche, het zenuwstelsel en het immuunsysteem. 

De afgelopen jaren heb ik meer dan 300 patiënten geholpen in mijn eigen praktijk in Roosendaal. Veel voorkomende klachten zijn vermoeidheid, burn-out, slaapproblemen, stress en darmproblemen. Mijn therapieën zijn gefundeerd op harde wetenschappelijke feiten.

Mijn doel is om zoveel mogelijk mensen te helpen. Daarom bied ik leefstijl-trajecten aan, geheel gericht op gezondheid en het reduceren van klachten.

Voorkomen is beter dan genezen

Dit vonden anderen van deze training

Claudia

Heel prettig, interessant en leerzaam. Het voelt goed om gezond bezig te zijn en helemaal om er daadwerkelijk resultaat te mee te boeken! 
Margot
Ik ben erg tevreden. De aanpassingen vielen mij enorm mee. Soms nog wel moeite met bepaalde dingen niet eten maar het is goed vol te houden. Ik ga hier zeker mee door.

Marian

Ik vond het zo interessant wat je allemaal verteld hebt. Ben nu ook echt zaken aan het omgooien zoals meer eieren, minder brood etc. Vind het ook zo goed dat al die informatie echt een mindset is geweest voor mij.

Let food be thy medicine and medicine be thy food

Hippocrates

FAQ Keer chronische klachten om

Ik ben chronisch vermoeid. Kan ik dan wel meedoen? 

Ja, juist. Tijdens deze 28 dagen switcht jouw stofwisseling van een koolhydraat-verbrander in een vetverbrander. Het verbranden van vet levert veel meer energie op dan koolhydraten. Lichaamsprocessen kunnen zo beter herstellen en je zal na een paar weken al (veel) meer energie krijgen.


Ik ga een weekendje weg tijdens deze 4 weken. Kan ik dan wel goed meedoen? 

Ja en nee. Als je je aan het programma kan houden, waarbij je 2 cheats per week mag, dan is er niks aan de hand. Veel plezier daar! Maar als je denkt dat dit onmogelijk wordt, gezien de vrienden met wie je gaat 😉, dan zou ik na je weekendje starten. 


Ik heb een auto-immuunziekte. Kan ik dan wel meedoen? 

Nee. Sommige aandoeningen, zoals auto-immuunziektes of longproblemen, vragen om extra behandeling en uitleg. Graag zie ik je dan individueel in een intake en een drietal kleine vervolgconsulten. Je krijgt dan een aangepast traject, specifiek voor jouw aandoening. 


Ik heb vaak last van mijn darmen. Kan ik deze training dan wel volgen? 

Ja, dat kan. Je gaat juist deze 28 dagen afscheid nemen van je darmklachten.


Ik heb veel verjaardagen tijdens deze 4 weken. Kan ik dan wel goed meedoen? 

Ja en nee. Als je je aan het programma kan houden, waarbij je 2 cheats per week mag, dan is er niks aan de hand. Veel plezier daar! Maar als je denkt dat dit onmogelijk wordt, gezien de vrienden naar wie je omgaat 😉, dan zou ik iets later starten.


Ik wil graag afvallen. Kan ik tijdens deze 4 weken afvallen? 

Ja, dat kan. Gemiddeld vallen deelnemers met overgewicht 4 kilo af. En het mooie is, dit zijn kilo’s vet en geen spieren. Dus dit ga je vooral merken aan lossen broeken.


Is het alleen voeding aanpassen of zijn er meer aanpassingen nodig? 

Voeding is misschien wel de belangrijkste verandering. Food should be your medicine! Maar daarnaast ga je ook bewegen, ontspannen, nemen je een koude douche op zijn tijd en neem je je eerste maaltijd van de dag laat in de ochtend.


Kan ik na deze 4 weken weer “normaal” eten? 

Nee, althans, niet als je bedoelt dat je weer boterhammen, pasta een aardappelen wilt gaan eten. Je start dit programma met het doel om jouw leefstijl te wijzigen. Dat doe je niet voor slechts 4 weken, maar voor de rest van je leven. Maar wees gerust; Het gaat je zoveel goeds brengen, dat je dit echt na 28 dagen wilt voortzetten. Wellicht met een extra cheat hier en daar, maar het grootste gedeelte zal je willen vasthouden.  


Waarom zou ik mijn lifestyle willen veranderen? 

Bijna alle degeneratieve ziektes, ofwel ouderdomsziektes, waar wij op latere leeftijd mee te maken kunnen krijgen, worden met name veroorzaakt door onze huidige westerse leefstijl. Ons lichaam krijgt niet meer de juiste voeding, beweging en ontspanning die het nodig heeft om zo goed mogelijk te functioneren. Dus door NU het lichaam te geven wat het nodig is, vergroot je de kans ENORM dat je later last krijgt van ouderdomsklachten en -ziektes. Je kan écht gezond en vitaal ouder worden!


Wat betekent Low Carb High Fat? 

Low Carb High Fat, betekent voeding die vooral bestaat uit gezonde vetten en weinig koolhydraten. Voeding die het lichaam nodig heeft om zijn processen zo optimaal te laten verlopen. Eigenlijk precies wat het miljoenen jaren gewend is om te eten. En daar horen dus geen boterhammen, aardappelen en pasta’s bij, want dat eten we nog maar recent, 10.000 jaar 😉. Dat lijkt al lang, maar ons lichaam is (nog) niet goed in staat om deze voedingsmiddelen te verwerken.


Wat is een Ketogeen dieet? 

Een ketogeen dieet is een dieet waarbij je jouw stofwisseling dwingt om energie te halen uit vetverbranding. Dit lukt alleen wanneer je jouw lichaam niet meer dan 30 gram koolhydraten aanbiedt. Doordat jouw lichaam geen koolhydraten kan omzetten in energie, gaat het over op vetverbranding. En energie halen uit vetverbranding is de ultieme energiebron voor jouw lichaamsprocessen. Hiermee kan je verschillende aandoeningen omkeren en klachten verminderen c.q. laten verdwijnen.


Wat is Intermittent Fasting? 

Intermittent Fasting, ook wel periodiek vasten genaamd, is een eet-wijze dat wisselt tussen vasten en regelmatig eten. Onderzoek toont aan dat Intermittent Fasting een manier is om je gewicht te beheersen en sommige vormen van ziekte te voorkomen of zelfs om te keren.


Welke veranderingen kan ik binnen 28 dagen verwachten? 

De meest voorkomende veranderingen zijn meer energie, darmklachten verdwijnen, hormonen in balans, 4 kilo minder indien overgewicht, betere mindset.


Ik wil eigenlijk juist niet afvallen, maar meedoen voor mijn gezondheid. Kan dat? 

Ja, dat kan. Wanneer je dat van te voren aangeeft, dan zal ik je extra instructies geven om juist geen kilo’s kwijt te raken maar je toch kunt profiteren van de voordelen van een gezonde leefstijl.


Moet ik supplementen gaan gebruiken? 

Het gebruik van supplementen helpt wel om betere resultaten te behalen. Ik raad je aan om deze erbij te bestellen. Als je ze gebruikt, dan start je met het aanvullen van belangrijke voedingstoffen. Vaak zijn er door de jaren heen wat tekorten ontstaan, die op lange termijn klachten kunnen veroorzaken. Denk hierbij aan belangrijke eiwitten, vitaminen en mineralen. Tevens adviseer ik je de lever te ondersteunen tijden deze 28 dagen. De lever is een belangrijk orgaan in het detoxificeren van ‘giftige’ stoffen. Door de verandering van leefstijl ga je juist veel toxische stoffen afvoeren. Dan is het fijn dat jouw lever daar extra bij ondersteunt wordt, zodat de lever zijn werk goed kan uitvoeren. De prijs van supplementen is EUR 110, maar wanneer je dit erbij besteld, krijg je 10% korting. 


Wat is het verschil tussen de online training Keer chronische klachten om en het groepstraject Gezonder in 28 dagen? 

De online training Keer chronische klachten om kan je individueel volgen in je eigen tijd en voor een "lage" prijs. Het groepstraject is onder begeleiding van mij, in een groep, met wekelijkse presentaties, meetmomenten en supplementen. Inhoudelijk leer je dezelfde interventies. 

Deelnemers beoordelen deze training met een 8,5